Naslovnica / NOVICE / Mirno morje – flota miru in tolerance 2023

Mirno morje – flota miru in tolerance 2023

Iz OŠ Marije Vere sta se letošnje flote miru in tolerance, ki je potekal v tednu od 16.–23. 9. 2023, udeležila Mark in Andraž. Jadralsko izkušnjo smo začeli v marini Kaštela pri Splitu, kjer so se nam na jadrnici pridružili še trije učenci in učiteljica iz OŠ Duplek. V šestih dneh smo se naučili veliko novega in spoznali veliko prijateljev. Sodelovali smo v različnih aktivnostih, ki so se odvijale na kopnem in morju.

MEDNARODNI PROJEKT MIRNO MORJE  ̶  FLOTA MIRU IN TOLERANCE

Mirno morje – flota miru in tolerance je največji jadralski socialno-pedagoški projekt v Evropi za otroke in mladostnike. Namenjen je osnovnošolcem, otrokom in mladostnikom iz socialno ogroženih okolij, otroških, mladinskih domov ter ustanov za otroke z motnjami v telesnem in duševnem razvoju.

V projektu sodelujejo otroci in mladostniki iz Avstrije, Nemčije, Slovenije, Bosne, Srbije, Ukrajine, Črne gore in s Hrvaške.

Timsko delo, socialne veščine in mirno reševanje konfliktov – vse to se učimo v sklopu edinstvene avanture v naravi dalmatinskih otokov. Morje, jadrnica in posadka zahtevajo medsebojno skrb, upoštevanje in spoštovanje. Takšen način preživljanja časa nudi mladim možnost učenja, prevzemanja odgovornosti zase in za druge, timskega delovanja, socialnih veščin, reševanja konfliktov na ustrezen način, obvladanja strahu/skrbi in izražanja zdrave tekmovalnosti.

Iz OŠ Marije Vere sta se flote miru in tolerance, ki je potekal v tednu od 16.–23. 9. 2023, udeležila Mark in Andraž. Jadralsko izkušnjo smo začeli v marini Kaštela pri Splitu, kjer so se nam na jadrnici pridružili še trije učenci in učiteljica iz OŠ Duplek. V šestih dneh smo se naučili veliko novega in spoznali veliko prijateljev. Sodelovali smo v različnih aktivnostih, ki so se odvijale na kopnem in morju.

Kako je potekal naš projekt, si preberite v zapisu našega ladijskega reporterja.

Sobota, 16. 9. 2023

Ob 6.30 smo se iz Kamnika odpravili proti Ljubljani, kjer nas je sprejel ljubljanski župan ter nam zaželel srečno plovbo. Ob 15.00 smo prispeli v marino Kaštela pri Splitu. Za nami je bilo sedem ur vožnje. Ko smo prispeli, smo prevzeli jadrnico z imenom Nesi 2. Počasi smo se vkrcali in se spoprijateljil z otroki iz OŠ Duplek. Vsak izmed nas je zaradi varnosti in v primeru, da bi se izgubil, dobil posebno zapestnico s podatki o jadrnici in s telefonskimi številkami.

Nedelja, 17. 9. 2023

Zjutraj smo vstali ob 8.00, se uredili, pojedli zajtrk in ob 10.00 zapustili matično marino Kaštela. Med potjo do marine Rogač na Šolti smo se ustavili v zalivu Nečujam, kjer smo se kopali. Ko smo hoteli oditi, se nam je zataknilo sidro, vendar ga je skiper Ivo hitro popravil. Mi smo se medtem kopali. Zvečer smo igrali šah, nato pa odšli spat.

Ponedeljek, 18. 9. 2023

Iz marine Rogač smo se odpravili malo po 10. uri in se sidrali v uvali Tiha, kjer smo se kopali. Okoli 16.00 smo prispeli v marino Stari Grad na Hvaru, kjer smo se predstavile slovenske ekipe. Sledil pa je še »palačinka party«.

Torek, 19. 9. 2023

Kot vsako jutro smo iz marine odšli okoli 10.00. Dopoldne smo se sidrali v uvali Stipanska, kjer smo se kopali, lovili ribe in se družili s prijatelji slovenske flote.  Nato smo se odpravili v matično marino Kaštela. Pred prihodom v marino smo imeli ples na vodi z jadrnicami. V marini smo nato risali svojo zastavo. Imeli smo veliko sponzorjev, zato smo se tudi slikali z njihovimi stvarmi. V dar smo dobili brisače, majice, bidone za vodo, očala, družabne igre … Zvečer pa smo imeli »burger party«.

Sreda, 20. 9. 2023

Danes smo ostali v marini Kaštela. Preko dneva smo imeli organizirane različne delavnice, ki so bile zelo zabavne. Metali smo vrvi, se preizkušali v tem, kako je biti slep, se učili oživljati … Tam je bilo veliko otrok iz osnovnih in srednjih šol. Projekta Mirno morje se je udeležilo kar 18 slovenskih bark, sodelovale pa so tudi druge države iz Evropske unije in izven nje. Vse skupaj je bilo 110 plovil in 900 udeležencev. Dan smo zaključili s plesno prireditvijo.

Četrtek, 21. 9. 2023

Ta dan smo iz marine Kašetela štartali že ob 9.00, saj je imelo vseh 110 jadrnic regato v kaštelanskem zalivu. V znak prijateljstva, miru in tolerance so vse jadrnice dvignile zastave in razprle jadra.

Po regati so se jadrnice razšle v želji, da se naslednje leto ponovno srečamo. Mi smo odšli v Milno na otoku Brač. Morje je bilo razburkano, zato se nismo kopali, smo si pa ogledali mesto in nakupili spominke.

Petek, 22. 9. 2023

Odpravili smo se proti matični marini Kaštela. Ko smo pristali, smo se šli kopat na plažo zraven marine. Zvečer so imele vse ekipe, ki so najele jadrnico v marini Kaštela, večerjo v fini restavraciji. Po večerji smo imeli izpit za »junior skiperje«, ki smo ga vsi uspešno opravili.

Sobota, 23. 9. 2023

Danes je bil dan za odhod. Vendar je bil malo otežen zaradi vremena, saj je bila okoli 6.20 močna nevihta. Nevihta je nato  malo ponehala, zato smo lahko pomagali prijateljem iz OŠ Duplek zvoziti torbe do avtobusa, mi pa smo šli na naš kombi. Srečno smo prispeli v Kamnik, kjer so naš že čakale naše družine.

V tem tednu smo spoznali, da življenje na jadrnici omogoča intenzivno socialno učenje ter nudi možnost za pridobivanje novih in drugačnih, a za življenje pomembnih izkušenj ter znanj. V tem tednu smo spoznali, da je pomemben čisto vsak izmed nas in da nam je še lepše, če si med seboj pomagamo in sodelujemo.

Zahvaljujemo se vsem, ki so nam omogočili izpeljati ta morski projekt. Sploh pa skiperju Ivu Komatarju in vodji projekta ter podskiperici Katarini Komatar.

Imeli smo se zelo lepo, naučili smo se veliko uporabnih stvari ter spoznali nove prijatelje.

Še enkrat, hvala za vse.

Udeleženci projekta Mirno morje

Portal Kamnik.info za svoje delovanje uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti strani. S klikom na »Sprejmi piškotke« dovoljujete uporabo vseh piškotkov. Piškotke za posamezne namene lahko izberete in urejate s klikom na »Nastavitve«.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Nastavitev piškotkov

Spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje med krmarjenjem po spletnem mestu. Od tega so piškotki, ki so razvrščeni glede na namen, shranjeni v vašem brskalniku, saj pripomorejo k boljšemu delovanju osnovnih funkcionalnosti spletnega mesta. Uporabljamo tudi piškotke tretjih oseb oz. zunanjih partnerjev, kot so denimo Google ter družabnih omrežji, kot je Facebook. Ti piškotki nam pomagajo pri vodenju statistike obiska in oglaševanja. Omenjeni piškotki bodo shranjeni v vašem brskalniku samo z vašim soglasjem. Piškotke lahko tudi onemogočite, kar pa lahko vpliva na delovanje oz. izgled same strani.

Piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani. Teh piškotkov ni mogoče zavrniti.

Nujni piškotki
Za nemoteno delovanje portala uporabljamo sledeče nujne piškotke: