Naslovnica / NOVICE / Kaj jih žene v brezizhoden položaj

Kaj jih žene v brezizhoden položaj

Kljub temu, da gorski reševalci nenehno svetujemo in opozarjamo, kako varneje v gore, nas vedno znova presenečajo ravnanja planincev, ki se v gorah podajajo na brezpotja, ki jim nikakor niso dorasli. S tem se spravljajo v nevaren položaj, ko jih lahko samo še korak loči od najhujše tragedije.

Nesreče v gorah dne 13. 8. 2015 – Vir: URSZR Ob 9.01 sta se planinki zaplezali v Gamsovem skretu v Kamniških Alpah. Aktivirani so bili reševalci Postaje GRS Kamnik in dežurna ekipa GRS s policijskim helikopterjem. Reševalci so ju našli in s helikopterjem varno prepeljali v dolino.

Ob 13.10 se je nad domom v Kamniški Bistrici, občina Kamnik, pohodnik zaplezal na neprehodnem terenu. Reševalci Postaje GRS Kamnik so ga z vrvno tehniko rešili. Poškodb k sreči ni utrpel.

Neodgovorno in nerazumljivo je ravnanje planink, ki sta se nameravali povzpeti na Male Pode v Kamniških Alpah skozi Gamsov skret in sestopiti čez Žmavčarje, kljub temu, da tej turi niti slučajno nista bili kos. Vse, kar sta o njej vedeli, sta izvedeli iz spletnega portala, katerega imena ne bom navajal in zanj delal reklame, saj gorski reševalci menimo, da nekatere njegove novice in članki prinašajo več škode kot koristi.

20150814_grs_kamnik_intervencije_brezizhodno_002

“Zavili sva točno pri tistem balvanu, kot piše na spletu”, je dejala ena od rešenih po tem, ko je bila s helikopterjem varno pripeljana v dolino.

20150814_grs_kamnik_intervencije_brezizhodno_003

Primer drugega neodgovornega in nerazumljivega dejanja je planinec, ki smo ga rešili iz težko prehodnega terena nad domom v Kamniški Bistrici. Na tem mestu smo v zadnjih letih reševali že tretjič. Ne da bi vedel kam, se je na slepo iz doline podal po hudourniški strugi Sedelščka. Ko je preplezal skok, za katerega je ugotovil, da se čezenj ne bo mogel več vrniti, jo je ubral iz struge v težko prehodno brezpotje. Nadaljeval je toliko časa, da se je znašel v brezizhodnem položaju, ko ni mogel več ne naprej ne nazaj.
“Saj bi vas poklical prej, pa nisem hotel, da bi mislili kakšna »p……« (slabič) sem, zato sem šel naprej, dokler je šlo”, nam je dejal, ko smo ga iz nastale situacije rešili in varno privedli v dolino.

Gorski reševalci ponovno prosimo planince in ostale pohodnike, naj ne zahajajo v brezpotja, razen v primeru, ko so za to usposobljeni, imajo potrebne izkušnje in jih dobro poznajo.

Besedilo: Franc Miš

Na fotografijah je označeno kje sta obtičali planinki in planinec Foto: F. Miš in J. Volkar

Vir: GRS Kamnik

Portal Kamnik.info za svoje delovanje uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti strani. S klikom na »Sprejmi piškotke« dovoljujete uporabo vseh piškotkov. Piškotke za posamezne namene lahko izberete in urejate s klikom na »Nastavitve«.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Nastavitev piškotkov

Spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje vaše izkušnje med krmarjenjem po spletnem mestu. Od tega so piškotki, ki so razvrščeni glede na namen, shranjeni v vašem brskalniku, saj pripomorejo k boljšemu delovanju osnovnih funkcionalnosti spletnega mesta. Uporabljamo tudi piškotke tretjih oseb oz. zunanjih partnerjev, kot so denimo Google ter družabnih omrežji, kot je Facebook. Ti piškotki nam pomagajo pri vodenju statistike obiska in oglaševanja. Omenjeni piškotki bodo shranjeni v vašem brskalniku samo z vašim soglasjem. Piškotke lahko tudi onemogočite, kar pa lahko vpliva na delovanje oz. izgled same strani.

Piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani. Teh piškotkov ni mogoče zavrniti.

Nujni piškotki
Za nemoteno delovanje portala uporabljamo sledeče nujne piškotke: